پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

بوتاکس لب چیست؟

مطالب زیبایی پوست و مو در این وبلاگ ارائه خواهد شد.

بوتاکس لب چیست؟

۴۹ بازديد
اگر شما هم جزو کسانی هستید که ظاهر شدن و گسترش چین و چروک اطراف لب، خطوط و چین‌های کوچک و ظریف، و غیر جذاب از گوشه‌ی لب‌ها به سراسر لب‌ها و دهان باعث آشفته شدن ذهنتان شده است. در نتیجه اعتماد به نفس همیشگیتان را در مورد زیبایی از دست دادید حتما خواندن این مقاله درباره بوتاکس لب را از دست ندهید.
بوتاکس و بوتاکس لب این روزها نامی آشنا برای اغلب افراد می باشد. چرا که بوتاکس کاربردهای زیادی را در علم زیبایی پیدا کرده است. یکی از اصلی ترین کاربرهای بوتاکس در متناسب و جذاب ساختن لب ها است که بیشتر تحت عنوان بوتاکس لب شناخته می شود.
گذشت زمان و افزایش سن خطوط و چین و چروک های غیر جذابی را روی لب ها ایجاد می کند و زیبایی لب‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. چین و چروک اطراف لب باعث می‌شوند تا لب‌ها نازک‌تر به نظر برسند و گاهی اوقات خطوط و زاویه‌ها می‌توانند نسبتاً عمیق و تقریباً مانند ترک شده و همه‌ی آن‌ها به وضوح دیده شوند. همچنین از مشخصه‌های پیر شدن صورت نیز به شمار می‌آیند. اینجاست که بوتاکس لب یکی از راه حل های رفع این مشکل خواهد بود.
علاوه براین افرادی نیز هستند که صرفا دنبال راهکارهایی برای بهبود زیبایی صورت خود و ایجاد یک حس خوب هستند که در این حالت نیز بوتاکس لب یکی از پیشنهاد های پزشکان زیبایی خواهد بود.
بوتاکس لب چگونه انجام می شود؟
بوتاکس لب از طریق تزریق نوعی سم به نام سم بوتولینوم نوع  A  با استفاده از سوزن بسیار خوب درماهیچه های نواحی لب ها صورت می گیرد. این ماده شیمیایی یا همان بوتاکس لب می تواند ماهیچه های موجود در نواحی تزریق شده را به طور موقت تضعیف یا فلج کند. در این حالت عضله دیگر منقبض نشده وضعیف میشود و باعث صاف شدن جای چین‌وچروک خواهد شد.
یک بار عمل انجام بوتاکس لب می تواند موجب فلج شدن ماهیچه مورد نظر شما در حدود سه الی چهار ماه شود. اما برای رسیدن به نتایج مطلوب معمولا لازم است چندین بار تزریق بوتاکس انجام میشود. اگرچه ممکن است تزریق در لب کمی دردناک باشد اما تزریق بوتاکس بسیار سریع و بدون درد انجام میشود. اغلب بیماران درد تزریق بوتاکس را به درد نیش زنبورعسل تشبیه میکنند. مدت زمان انجام عمل بوتاکس لب درحدود ۵ تا ۳۰ دقیقه می باشد.
چه کسانی باید بوتاکس لب انجام دهند؟
  • افرادی که به طور ژنتیکی دارای لب های کوچک هستند و جهت بزرگ تر کردن لب خود، به کلینیک پوست و مو و یا کلینیک زیبایی مراجعه می کنند. این افراد معمولا جوان بوده و مشکل عمده ای از جهت چین و چروک در اطراف دهان ندارند.
  • افرادی که با گذر زمان دچار تغییرات زیر می گردند:
  • نازک شدن تدریجی لب و ایجاد چین هایی روی خود لب
  • تحلیل پوست و بافت چربی دور لب و ایجاد چین های عمودی دور لب و بلند شدن فاصله لب تا بینی
  • پایین افتادن گوشه لبها و همچنین ایجاد و عمیق شدن خط اندوه (خط حزن یا ماریونت )
  • افرادی که به دنبال درمان لبخند لثه ای هستند. همچنین بوتاکس لب می تواند برای درمان لبخند لثه ای نیز مورد استفاده قرار گیرد. لبخندی که در آن بافت لثه در بالای دندان های بالا قابل مشاهده است لبخند لثه ای نامیده می شود.
مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس لب
مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس لب عبارتند از :
  •  برای ۲ تا ۴ ساعت بعد از درمان از دراز کشیدن روی شکم یا صورت اجتناب کنید.
  •  بعد از انجام بوتاکس لب، ممکن است کمی ورم، قرمزی، درد، کبودی یا سوزش وجود داشته باشد. (معمولاً شدت آن کم است و به‌طور عادی تا کمتر از ۷ روز ادامه خواهد داشت.) از ماساژ دادن و دست زدن روی محل تزریق اجتناب کنید و هیچ فشاری روی محل وارد نکنید.
  •  تا ۲۴ ساعت، از انجام کارها و فعالیت‌هایی که باید بیمار تا زاویه ۹۰ درجه خم شود خودداری شود.
  • سعی شود که از قرار گیری در معرض گرمای شدید مانند دستگاه‌های تنینگ (برنزه کننده)، کارهای بیرون از محل، ورزش کردن، سونا و غیره برای ۷ روز بعد از درمان خودداری شود.
  • بوتاکس لب تاثیر خود را طی ۳تا۱۰ روز نشان می دهد و بین ۲تا ۷ ماه بسته به دوز بوتاکس و فیزیولوژی بدن بیمار باقی می‌مانددر برخی بیماران، بوتاکس، سریع‌تر از سایر بیماران از بین می‌رود.
  • معمولا بیمار باید پس از ۲تا۳ هفته بعد  دوباره برای چک کردن به کلینیک پوست و مو مراجعه کند.
  • در بیشتر بیماران نیاز است تزریق یک یا دوبار در سال تکرار شود.
میزان ماندگاری بوتاکس لب
میزان ماندگاری بوتاکس لب از فردی به فرد دیگر و همچنین براساس نوع استقامت ماهیچه های صورت هر فرد متفاوت میباشد. اما میتوان گفت به طور میانگین بیشترین ماندگاری بین ۳ تا ۵ ماه بوده و در برخی موارد پایداری این مواد تا ۹ ماه هم گزارش شده است. لازم به ذکر است بعد از انجام این درمان بیماران درمرحله بعد نیاز به درمان کمتری برای ترمیم دارند.
عوارض انجام بوتاکس لب
بوتاکس و دیگر  موارد تزریقی لب مثل فیلر، زمانی که توسط یک پزشک حرفی انجام شود، معمولا ایمن  و بدون خطر می باشند.  تمام پزشکان باید از دستورالعمل های ایمنی که توسط اداره غذا و دارو ایالات متحده آمریکا اعلام شده است را رعایت کنند. با این حال، استفاده از سم بوتولینوم در ناحیه (اطراف لب) هنوز هم به عنوان “غیر  مجاز” توسطFDA  در نظر گرفته شده است.
با این حال، شما هنوز هم ممکن است عوارض جانبی خفیفی بعد تزریق مشاهده شود این عوارض معمولا چند روز طول می کشد و ممکن است شامل:
  • بی حسی در محل تزریق
  • کبودی در محل تزریق
  • تورم، که می تواند لب های شما را به طور موقت بزرگتر از حد انتظار نشان دهد
  • حساسیت، سردرد، حالت تهوع
برخی اثرات جانبی نادر اما جدی نیز ممکن است بوجود آید که باید به آن توجه کرد این است که ممکن است بوتاکس از عضله هدف به مکان های دیگر در بدن حرکت کند. لازم به ذکر است که انجام این حرکت امکان پذیر است.
در صورتی که هر یک از علائم زیر مشاهده شد حتما و فورا باید به پزشک معالج مراجعه شود.
علائم حرکت بوتاکس از محل تزریق:
  • ضعف عضلانی کلی
  • دشواری تنفس
  • مشکل صحبت کردن
  • مشکل بلعیدن
  • اختلالات بینایی
بانوانی که باردارند و یا قصد بارداری دارند نباید از تزریق بوتاکس لب استفاده کنند.
هزینه ی انجام بوتاکس لب
هزینه تزریق بوتاکس به میزان بوتاکسی که مصرف می شود، به عمق خطوط روی پوست (هرچه خطوط عمیق ترباشد بوتاکس بیشتری مصرف میشود)، کیفیت بوتاکس مورد استفاده (هرچه مواد باکیفیت تر باشد میزان دوام آن بیشترمی باشد) و پزشک متخصص تزریق کننده بستگی خواهد داشت. برای مشاوره ی بیشتر در مورد بوتاکس لب به کلینیک پوست و مو و یا کلینیک زیبایی مراجعه کنید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.