دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

تاثیر کرم آرنیکا برای رفع کبودی

مطالب زیبایی پوست و مو در این وبلاگ ارائه خواهد شد.

تاثیر کرم آرنیکا برای رفع کبودی

۲۳ بازديد
آرنیکا یک گیاه گلدار است که با نام همیشه بهار کوهی شناخته می شود. طبق تحقیقات این گیاه خواص مختلفی دارد. کرم آرنیکا برای رفع کبودی در بسیاری از افرادی که جراحی یا تزریق های زیبایی انجام داده اند متداول است. در این مقاله به بررسی و درست بودن اثر کرم آرنیکا برای رفع کبودی می پردازیم.

اگر به تازگی تزریق انجام داده اید یا قصد درمان با روش های غیر تهاجمی را دارید و امیدوارید کبودی زود از بین برود باید کرم آرنیکا برای رفع کبودی را بشناسید. کرم آرنیکا برای رفع کبودی و التهاب پس از لیزر، لیپوساکشن، تزریق بوتاکس، ژل و چربی توصیه می شود و از داروخانه ها بدون نسخه قابل تهیه است.
آرنیکا چیست؟
کرم آرنیکا برای رفع کبودی از گیاه آرنیکا گرفته می شود. نام علمی آرنیکا Arnica montana است. همچنین به عنوان همیشه بهار کوهی نیز شناخته می شود.
گل گیاه آرنیکا صدها سال است که به دلیل فواید آشکار آن مورد استفاده قرار می گیرد. به طور سنتی ، برای کاهش درد ، تورم و کبودی استفاده می شود.
آرنیکا اغلب به شکل ژل یا لوسیون استفاده می شود. کرم آرنیکا برای رفع کبودی را می توان به صورت موضعی در منطقه آسیب دیده اعمال کرد.
علیرغم تعیین سمیت این گیاه توسط FDA ، آرنیکا به عنوان یک داروی گیاهی مطمئن و رقیق در دسترس است. داروی گیاهی آرنیکا اغلب به شکل قرص و کرم در دسترس است.
مطالعه ای در سال ۲۰۰۶ به بررسی اثر داروی گیاهی آرنیکا برای رفع کبودی صورت پرداخت. این تحقیق نشان داد که کرم آرنیکا برای رفع کبودی موثر است و از شدت آن می کاهد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ آرنیکا موضعی را بررسی کرد و دریافت که باعث کاهش کبودی می شود.


اخیراً ، یک بررسی معتبر در سال ۲۰۱۶ اثرات گیاه درمانی با آرنیکا را بر روی درد و التهاب پس از جراحی بررسی کرد و دریافت که این روش، روشی ایمن و موثر برای کاهش کبودی ، تورم و درد است.
در یک بررسی ۲۰۱۴ لوسیون حاوی کمتر از ۱۰ درصد آرنیکا بررسی شد و نویسندگان نتیجه گرفتند که شواهد کافی برای اثبات این که این دوزهای پایین آرنیکا می تواند به کبودی کمک کند وجود ندارد. در مورد اثربخشی دوزهای بالاتر از ۱۰ درصد نیز تحقیقات بیشتری لازم است.
انواع قابل تهیه و استفاده آرنیکا برای رفع کبودی
تحقیقات فعلی نشان می دهد که آرنیکا موضعی و بلعیده شده می تواند کبودی را کاهش دهد. آرنیکا به اشکال زیر وجود دارد:
  • ژل
  • لوسیون
  • چسب درد
  • نمکهای بافتی
  • قرص
  • چای
قابل بیان است که FDA داروهای گیاهی را تنظیم نمی کند بنابراین چای آرنیکا توسط این سازمان بررسی نشده است ولی بیشتر مطالعات بر روی آرنیکا آن را برای مصرف ایمن دانسته اند.
اختلال دارویی آرنیکا برای رفع کبودی با دیگر داروها
یک مطالعه در سال ۲۰۰۰ تأیید کرد که ، در صورت مصرف ، آرنیکا می تواند با داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین تداخل کند. این به این دلیل است که آرنیکا می تواند اثر ضد انعقاد را قوی تر کند.
عوارض جانبی آرنیکا
مصرف آرنیکا می تواند منجر به اسهال ، استفراغ ، حالت تهوع و خونریزی داخلی شود. مصرف بیش از حد ، حتی در داروی گیاهی آرنیکا امکان پذیر است.
یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ ، پرونده فردی را که بیش از حد در آرنیکای گیاهی مصرف کرده و استفراغ و از دست دادن موقتی بینایی را تجربه کرده است ، مستند می کند.
طبق مرکز سرطان Memorial Sloane Kettering ، اگر باردار یا شیرده هستید باید از خوردن آرنیکا خودداری کنید ، زیرا این امر می تواند به جنین یا کودک آسیب برساند. در یک مورد ، مادری چای آرنیکا نوشید و کودک ۹ ماهه شیرخوارش ۴۸ ساعت بعد بی حال شد. کودک تحت درمان قرار گرفت و سرانجام علائم وی از بین رفت.
اگر از وارفارین (کومادین) یا داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید ، نباید آرنیکا را نیز مصرف کنید.
حساسیت به آرنیکا ممکن است در بعضی افراد رخ دهد، بنابراین قبل از استفاده از کرم آرنیکا برای رفع کبودی در ناحیه وسیعی از پوست ، تست پچ را در بخش کوچکی از پوست انجام دهید. اگر به آفتابگردان یا گل همیشه بهار حساسیت دارید ، احتمالاً به آرنیکا نیز حساسیت دارید.
استفاده موضعی از آرنیکا می تواند منجر به درماتیت تماسی در برخی از افراد شود. آرنیکا را روی پوست حساس یا زخم های باز قرار ندهید.
در نتیجه طبق تحقیقات ، آرنیکا در صورت استفاده موضعی یا به عنوان داروی گیاهی به شکل قرص ، ممکن است کبودی و تورم را کاهش دهد.
آرنیکا همچنین دارای یک سری دیگر از مزایای مفید پزشکی است. در صورت نگرانی قبل از استفاده از هر نوع آرنیکا با پزشک خود مشورت کنید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.